pengikut setia

Sunday, July 18, 2010

aku menjadi malu menjadi seorang perokok


kenapa sejak akhir ini aku rasa menjadi malu
sebab boleh terjerebak dengan budaya merokok
maklum la  kebanyakan lelaki zaman sekarang boleh dikatakan ramai menghisap rokok
yer lah kalau tidak hisap rokok 
tidak gentelmen laa, tidak macho laa or apa2 jer lah
tapi aku pelik macam mana aku boleh terjerebak dengan rokok 2 hahak
sedangkan aku dah taw akibat seseorang yang menghisap rokok


tengok 2 .. mesti organ dalam badan aku sudah menjadi macam itu


tudiaaaaaaaaaa banyak nyaa kimia yang terdapat dalam sebatang rokok


jujur aku katakan aku memang seorang perokok
kalau tidak percaya lihat gambar diatas dan apa yang aku pegang itu
seputung rokok kan


sebelum ini aku sudah cuba untuk berhenti tetapi tidak menjadi 
kerana ramai2 sangat setan2 yang menghasut aku 

tadi aku online facebook 
lepas itu aku belik wall bff aku
lepas itu dia tulis

"saya taksuka lelaki merokok! ....."



tiba2kan aku rasa macam termakan cili 
maklum lah aku kan seorang perokok
yang tulis wall itu pula perempuan
so mestilah aku terasa
lagi pon perempuan mana suka dengan lelaki yang merokok ini
btol2 x klu 
btol tlg tekan like kt bwah

aku rasa lepas ini aku akan cuba untuk berhenti merokok
lagi pon selama ini aku fikir2kan merokok ini tidak mendatangkan faedahnya pon
buang duit ... badan tidak sihat or apa2 jer lah
aku harap dengan niat aku yang iklas ini
akan cuba untuk berhenti merokok 
amin


p/s kepada perokok2 diluar sana .. jom pakat ramai2 berhenti merokok
amalkan budaya yang sihat

ayat diatas jujur aku cerita dekat hampa semua 



"rokok membawa padah
katakan tak nak pada rokok"

12 comments:

dunspeak♥ said...

ha mmg patot! sila berhenti merokok demi kesihatan orang sekeliling anda..heee

Cik Bucken said...

satu entry yg sgt berhemah kerane memupuk utk menghilangkan tabiat merokok! ehehehe. gudluck ye. n,mmg mostly gurls x suke guys merokok. u r very alert dude!

QBA said...

Semoga berjaya

inchEkPelukis said...

hang isap rokok banyak2 sampai hang muak muntah2. i.A, pasni dah kurang. :P

aku muak gila isap kok.

! .MiE. ! said...

dunspeak
ok sy akan cuba

cik bucken
tq cz puji
mmang dah ramai bg taw sy
sruh sy brhnti
huhuk

qba
ok2

pelukis
owh ya kaa
adakah cara anda beerkesan

asked said...

smge ko dapat stop smoking~
amin~~

go go tok!!

yeahhhhh~

MISH LOLIPOP said...

aku dengan ini menasihatkan hang agar jangan berhenti menghisap rokok dan aku akan memberi dekat hang dua kotak rokok sehari..tengok betapa bagusnya aku..hahhaha

stop la merokok weh..sayangi diri anda sendiri

! .MiE. ! said...

asked
tq2
aku dah cuba mulai hari ini

mish
hahak
kejam2
aku akan cuba tkat yg mampu k

inchEkPelukis said...

try ar.. memula kurang., pastu lama-lama macam dah takrasa nak isap rokok dah.. sbb muak. kalo ko isap gak pon rasa nak muntah ja..

me suya said...

wow..bgus3..azam yang baik untuk berhenti merokok.. go for it dude~

Syada said...

bismillah...

wow nice entry la dear...
insya allah, niat y baik akn dibantu allah..
cuma kita sebagai hamba-Nya kene sering memohon pada-Nya supaya tetapkan hati kita, agar tidak mudah goyah dlm membuat sesuatu kputusn mngenai diri sendiri..

i hope u x patah smgt dan tdk cpt berputus asa..
ingatlah setiap perkara yang baik itu merupakan ibadah...

apa2 pon..
i wish luck 4 u...
chayo'2..

pesanan penaja :
ingatlah orang yang menyayangi dan kita sayangi..

! .MiE. ! said...

tq2 cikgu syuhada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com