pengikut setia

Monday, February 21, 2011

SAYA SUKAKAN CABARAN

Sejak akhir ini kepala aku duk rungsing ja
mungkin banyak fikir masalah kot mana x nya
aku klu ada msalah aku biarkan dlu 
pas 2 bru aku selesai kan sedikit demi sedikit
..............................................................................
........................................................................................
enginner bertukar kepada photografher
............................................................................................
............................................................................................

____________________________________________________________
Malam nie aku nak kongsi 1 masalah dekat hampa semua
buat masa sekarang  aku punya masalah mengenai aku punya study.
Aku study dalam aliran kejuteraan mekanikal tetapi minat aku kepada photographer
.Entah mengapa benda ini boleh terjadi pada diri aku
dari kecil sampai sekarang aku minat bab engineering tetapi setelah aku memang DLSR
aku punya minat sudah bertukar arah.Mungkin aku ini tersilap ambik kos kot!!!
arkk pening

Berbalik kepada cerita study ,buat masa sekarang aku tengah menjalani latihan industri dekat penang(AMD)
disamping itu pula aku buat kerja part time dalam ambil gambar orang kahwin, macam orang tua ckp2 cari duit lebih dan tambahkan pengalaman , Yang menjadi masalahnya sekarang aku disuruh mengambil gambar weding serta album sekali ,tetapi aku kurang mahir bab editor nie
aduss masalah2
______________________________________________________________

CONTOH GAMBAR PASANGAN ITU MAHUKAN
gambar diatas hanya contoh sahaja


"kepada sesiapa mahir dalam masalah ini tolong selesaikan yer"
apa2 pon komen dibawah



p/s otak aku serabut memikirkan mengenai study & minat
BUAT MASA SEKARANG BENDA APA YANG AKU PERLU SELESAIKAN DAHULU
YANG LAIN BIAR DAHULU

18 comments:

norhidayah said...

sy pndai ja bab editor...huhu

Tuan Penasihat said...

sebaiknya habiskan dulu study tu kot. photosht tu jadikan sebagai hobi dulu dan sambil tu tak salah buat part time. boleh tambah duit dan secara tak lansung tambah pengalaman dan skil. takpa belajar pelan pelan dua dua tu.
awal lagi. mungkin akan sampai masa nanti terpaksa dipilih mana yg utama, tapi rasanya bukan sekarang kot.
kadang tu study lain, kerja lain. cam TP ni. Tak semua yang kita kehendaki mampu untuk kita miliki. itu hakikat.

Ms and Mr Red Ribbon said...

dulu saya minat chemistry (science la), paksekan diri amek kos chemistry, ayah xsetuju nak saya amek kos mass comm sebab dia cakap senang nak keje.

sambil belajar chemistry saya suke amek keje part time, tngk2 banyak kali dapat keje yang ada connection ngan mass communication. last2 saya drop kos chemistry tue, amek mass comm... xminat theory, saya minat keje je, tp last2 grad juga bachelor mass communication...

chemistry? dah lupa dah :)

! .HaZmi. ! said...

hidayah
haahhak
blh tlg editkan yer

TP
btol2 kdang2 benda2 yg kita kehndaki
msti x kan dpt
huhuk
tq atas nasihat

ms
owh cerita anda lebih kurang sy ark
kenapa lah erk
ingt kan sy sorang ja jd cm nie

pete said...

relax la..baik abih kan study sampai jd engineer.
photografer wat part time.
kadang2 bila hobi dijadikan as a career,rasa tertekan lak sbb masalah client la,due date la..
so,better wat ni part time ja..
enjoy2.xyah serabut2.

masalah edit tu,download ja presets lightroom.sekali tekan,tru siap.xyah edit lebih2.nt cm over sgt lak.
my 2cents.

! .HaZmi. ! said...

pete

btol2 aku btol2 serabut skrg
tq yer atas nasihat anda

saadah anuar said...

x salah minat jadi photographer... asalkan study pun jalan gak.. macam kata tuan penasihat... dan org2 len... x kan nak biarkan cita2 yg dari kecik terkubur cam tu ja... fikirkan dah berapa banyak duit yg kita dah keluarkan tuk blaja... hobi tu bila2 bleh buat...yg penting study...

! .HaZmi. ! said...

no komen
sbb ayt pedih sgt

saadah anuar said...

minta sorry x de niat pun nak bagi ayat pedih...

Anonymous said...

Buat masa sekarang. Fokuskan study tu dulu. Jadi best student of engineering. Itu mesti kena targetkan dulu!!!

Pasal photographer tu, latih sebagai hobi je. Sambil-sambil tu amik tau la sikit-sikit. Buat sebagai part time ke? Lagi pun hazmi kan baru lagi dalam photograpy ni. Banyak lagi hazmi nak kena belajar kan? Kukuhkan minat sementara hazim fokus dalam engineering.

Sebab apa cakap macam ni?
1. Nanti hazmi boleh dapat 2-2 sekali. Engineer & Photography.
2. Bila dah dapat 2-2, nanti boleh jd engineer dan photographer sekaligus. Tak rugi kan?
3. Engineering tu hazmi dah lama belajar, mesti dah hampir sebati dengan diri. Sia-sia lah ilmu tu kalau dimatikan macam tu je.

Pesanan penaja :
Fikir sehabis baik. Fikir untuk masa hadapan, bukan untuk hari ini. Chayo'2. :))

! .HaZmi. ! said...

tq sgt2 cikgu syuhada
kerana bg nasihat kt sy

nadd bubu13 said...

http://putryhashim.blogspot.com
f0llow me :)

Afiefah Safieni said...

study bagi habis dulu.!!!!!!!
Jangan mengada sangat nah.!!!
hahaha ^_^

! .HaZmi. ! said...

ok finie
hehhek

sejak bila ang main blog hahak

balecan said...

hahha..betoi2..hg dasat la..boleh wat duet dah dengan amek gambaq..aku suka2 ja ambek gambaq suma nieh..aku nk ikot hg boleh amek gambaq??rancak ja..
hahha..tapi studi pon jgn lupa weh...kita abeh kan lagi 14 hari kat amd nieh!hahha...nk pinjam lens boleh??nk merasa gak..
hahah

! .HaZmi. ! said...

haahh rancak laa sgt hahak
btol2 ada lg 14 ari jaa
haahak
jum aa p ambik gbr
heehe
blh tukaq pndangan
haah

balecan said...

keja niehh bawak kamera jom!aku bawak hg bawak la gak..aku nk pinjam lens
hahah

! .HaZmi. ! said...

agak2 aa hilang mmpos .. nk bwa msuk pon x lepas2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com