pengikut setia

Wednesday, September 1, 2010

31.8.2010


merdeka!!! merdeka!!! merdeka!!!
itu adalah laungan setiap kali tibanya hari kemerdekaan negara malaysia
tetapi,sebaliknya  apa yang terjadi sebelum menyambut kemerdekaan
budak2 muda penuh didalam pekan ...tidak kira yg melepak ark
ada yang merempit & macam lagi lah

aku nk cerita dekat hampa semua pasal semalam aku keluar dengan member ark semalam
boleh dikatakan semalam 95 % kebanyakan budak2 muda
yang penuh dekat jalan2 alor setar.
kajian saya dijalan raya a/s
hanya 50 % sahaja bendera malaysia
di kibarkan di banggunan dan kenderaan awam

KENAPA SEMANGAT NAK KIBARKAN BENDERA MALAYSIA SUDAH LENYAP???


lihat lah sendiri 
merdeka kah kita???


cuba lihat btol2 pic nie
geng2 muda keluar pada malam merdeka sebab nk tengok mercun bunga api ja
tetapi sanggup beratur panjang ark


ini gambar bunga api yang dan aku ambik lah..


tidak lupa jugak dengan geng2 berbasikal sambil membawa bendera


semangat kemerdekaan di tunjukan oleh motosikal itu


kesimpulannya
*adakah rakyat malaysia betul merdeka
* adakah mereka faham apa erti kemerdekaan
*adakah merdeka hanya perlu letak bendera 
*adakah rakyat malaysia faham apa erti kemerdekaan


adakah anda semua tidak berasa marah apa bila bendera malaysia dibakar



apakah kita sudah lupa dengan jasa pengorbanan mereka



p/s ; saya mengucapkan selamat menyambut hari kemerdekaan negara malaysia ke 53

3 comments:

kakngah said...

mlm merdeka aku ukur jln dr jln tar dampai cokit. ms bunga api, kat parking lot dpn pertama tu.. xnmapk pun.. dpt dgt bunyik jek... :(

! .MiE. ! said...

hahak
taw pon
orang ramai kluaq sbb nk tgok bunga api jer

kata hati bukan kata mulut said...

tak penah kuar mlm merdeka sebab bapak aku cakap pompuan tak elok kuar mlm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com